ZASADY OBSŁUGI ZGŁOSZEŃ REKLAMACYJNYCH – GW SP Z O.O.
WARUNKI GWARANCYJNE – B2B
Zarząd Spółki pod firmą GW Sp z O.O. (dalej „Spółka” lub „GW Sp z O.O.”) z dniem ustanowił jako obowiązujące w Spółce niniejsze zasady obsługi zgłoszeń reklamacji w relacjach handlowych z profesjonalnymi odbiorcami.
Za odbiorcę w modelu B2B przyjmuje się w szczególności odbiorców/nabywców dokonujących zakupów lub innej czynności prawnej ze GW Sp z O.O., w bezpośrednim związku z działalnością gospodarczą lub zawodową takiego odbiorcy/nabywcy, a także
Zobowiązani do przestrzegania reguł obsługi zgłoszeń są Pracownicy wszystkich działów Spółki zaangażowanych merytorycznie w obsługę i rozliczanie zgłoszeń reklamacyjnych.
- Gwarancja – Spółki: Zapewnia się, że dostarczane Produkty GW SP Z O.O. („Produkty”) spełniają wymagania odnośnie dopuszczenia do obrotu handlowego. GW SP Z O.O. na oferowane Produkty udziela bazowej 12-miesięcznej gwarancji licząc od dnia sprzedaży do nabywcy, natomiast w żadnym wypadku nie dłużej niż dwa lata od dnia sprzedaży Produktu do Odbiorcy/Dystrybutora. Zgodnie z przepisem art. 577 § 1 kodeksu cywilnego powyższe nie wyklucza odrębnego pisemnego udzielania gwarancji na okres dłuższy. UWAGA: Wyłącznym gwarantem na towary dostarczone przez GW SP Z O.O., a nie będące produktami GW SP Z O.O. jest ich producent. Uprawnienia reklamacyjne przysługują wyłącznie na rzecz dokonującego zakupu Odbiorcy/Nabywcy;
- Wyłączenie rękojmi: Działając zgodnie z przepisem art. 558 kodeksu cywilnego rękojmię w relacjach niekonsumenckich (przy sprzedaży w modelu B2B) w pełnym zakresie wyłącza się. GW Sp z O.O. nie udziela uprawnień z rękojmi przy sprzedaży na rzecz odbiorców nabywców zawodowych – w to miejsce obowiązują warunki gwarancyjne udzielone dla danego towaru z przepisem art. 577 § 1 kodeksu cywilnego.
- Wyłączenia z zakresu gwarancji: Gwarancją nie są objęte: a. Uszkodzenia niespowodowane przez GW SP Z O.O. oraz wady urządzeń powstałe z innych przyczyn niż tkwiące w Produkcie,; b. Uszkodzenia Produktu wynikłe z wpływu otoczenia, niewłaściwego tj. niezgodnego z przeznaczeniem użytkowania, transportu, składowania,; c. Uszkodzenia mechaniczne wynikające z niewłaściwej obsługi i eksploatacji produktu lub niezgodnej z dokumentacją lub wymaganiami bezpieczeństwa,; d. Produkty, w których dokonano modyfikacji, zmiany parametrów pracy, naprawy lub wymiany części urządzeń bez pisemnej zgody GW SP Z O.O.,; e. Uszkodzenia i wady w obudowie i elementach konstrukcyjnych, które nie mają wpływu na funkcjonalność i prawidłową pracę urządzeń,; f. Uszkodzenia i wady stanowiące następstwo działania płynów lub pyłów lub przepięć w sieci elektrycznej itp.; W każdym wypadku do zachowania uprawnień z gwarancji wymagana jest eksploatacja urządzenia zgodna z jego przeznaczaniem i z wytycznymi zawartymi w dokumentacji produktu. Gwarancja nie obejmuje obowiązku rozpatrywania zgłoszeń niekompletnych lub złożonych nieterminowo.
- Zgłoszenie / Rozpatrywanie reklamacji:
4.1 Formularz reklamacji B2B: W przypadku reklamacji, jakości dostawy, niezgodności z fakturą Produktów Odbiorca powinien złożyć ją za pomocą formularza reklamacyjnego B2B: https://grupawysocki.pl/reklamacjeb2b w niżej wskazanym terminie od daty otrzymania towaru, z dokładnym opisem przedmiotu reklamacji uzupełniając wszelkie dane wskazane w formularzu. GW SP Z O.O. nie ma obowiązku przyjmowania reklamacji niekompletnych lub złożonych po terminie. W formularzu reklamacji należy obowiązkowo wskazać z dostępnych opcji czego oczekuje zgłaszający oraz zawrzeć niezbędne dokumenty, dane i opisać okoliczności.
4.2 Czas dla zgłoszenia reklamacji: Podstawowy czas zgłoszenia reklamacji to 5 roboczych dni od momentu dostarczenia przesyłki. W przypadku wad tkwiących w produkcie lecz nie dających się stwierdzić podczas przyjęcia/odbioru towaru okres podczas którego wada taka może być zgłoszona wynosi 12 miesięcy od daty zakupu, z tym że zgłoszenie takiej wady powinno nastąpić niezwłocznie po jej wykryciu przy równoczesnym wyłączeniu wadliwego towaru z dalszej eksploatacji/użytkowania;
4.3 Czas rozpatrzenia reklamacji: to 14 dni roboczych od momentu zgłoszenia w przypadku reklamacji ilościowych i 5 dni roboczych w przypadku reklamacji wartościowych (błędu w rozliczaniu), w przypadku reklamacji zgłoszonych do rozpatrzenia takiej reklamacji dla zgłoszeń B2B wynosi do 14 dni roboczych. Reklamacja zostanie rozpatrzona licząc od terminowego otrzymania przez GW SP Z O.O. prawidłowego zgłoszenia reklamacyjnego wraz z kompletem dokumentacji. W każdym wypadku reklamacja musi zawierać stosowną dokumentację uzasadniającą i potwierdzającą wystąpienie reklamowanej wady oraz wskazywać dowód zakupu.
4.4 Dostarczenie towarów do serwisu: Jeśli nie zostało to odrębnie lub inaczej uzgodnione z pracownikiem rozpatrującym gwarancję przesłanie towaru do oceny lub serwisu następuje do: magazynu loco Gdańsk – adres: GW Sp z O.O. Kartuska 489, 80-298 Gdańsk, koniecznie z dopiskiem „reklamacja”. Stosuje się wysyłkę firmą kurierską, która podejmie reklamowany towar (w oryginalnych opakowaniach wraz z oryginałami ew. dokumentacji).
UWAGA: Jeżeli produkt jest pakowany w opakowanie wielosztukowe i reklamowana jest jedna lub więcej sztuk z tego opakowania, ale przy tym ilość jest mniejsza niż całe opakowanie, wówczas wystawiana jest korekta na reklamowane sztuk. Nie podlegają uwzględnieniu reklamacje towarów, których uszkodzenie wynika z naruszania odrębnych warunków gwarancji lub są objęte odrębnymi wyłączeniami z zakresu gwarancji w tym m.in. wskazanymi powyżej; W wypadku towarów marek innych niż marki własne GW SP Z O.O., uwagi jakościowe powinny być zgłaszane zgodnie z warunkami gwarancji producenta do producenta takiego towaru.
4.5 Reklamacje ilościowe: (pomyłki ilościowe w zamówieniach) należy zgłosić poprzez w/w (pkt 4.1) formularz umieszczony na stronie https://grupawysocki.pl/reklamacjeb2b w terminie do 5 dni roboczych od daty otrzymania przesyłki. Specjalista ds. reklamacji, na podstawie dostępnych narzędzi, podejmuje wstępną decyzję o zasadności reklamacji. Jeżeli reklamacja zostanie uznana za zasadną, magazyn dośle brakujący towar do klienta.
4.6 Reklamacje jakościowe: (uszkodzenia, wady stwierdzone w czasie użytkowania w okresie udzielonej gwarancji) zgłasza się poprzez w/w (pkt 4.1) formularz umieszczony na stronie https://grupawysocki.pl/reklamacjeb2b w terminie do 5 dni roboczych od daty otrzymania przesyłki/stwierdzenia wady, a w przypadku wady ukrytej zgodnie z pkt. 4.2. Do reklamacji poza niezbędną dokumentacją w tym m.in. opisem wady / uszkodzenia, musi być także dołączona podpięta kopia dowodu zakupu: paragonu fiskalnego lub faktury. Specjalista ds. reklamacji, poodejmuje wstępną decyzję o zasadności reklamacji. Jeżeli reklamacja zostanie uznana za zasadną, magazyn wymieni uszkodzony towar lub w przypadku innych ustaleń z klientem podejmie stosowne działania. UWAGA: do takiego zgłoszenia musi być dołączona pełna dokumentacja papierowa oraz zdjęciowa.
Jeżeli przesłany towar i/lub dołączony materiał reklamacyjny jest niewystarczający, towar musi wrócić do weryfikacji – na magazyn, gdzie wyznaczony Pracownik lub Specjalista ds. reklamacji będzie zobowiązany dokładnie zweryfikować braki i zasadność reklamacji. Specjalista ds. reklamacji może odrzucić reklamacje jeśli po weryfikacji okaże się, że uszkodzenie powstało wskutek niewłaściwego użytkowania lub innych przyczyn wymienionych w arkuszu odmowy udzielenia reklamacji.
Jeżeli reklamacja została uznana i ma nastąpić wymiana produktu, to taki produkt wysyłany jest do magazynu Gdańsk, wystawiana jest do niego korekta dla klienta, a następnie realizowane jest zamówienie z wymianą produktu, do którego wystawiana jest nowa faktura.
4.7 REKLAMACJE WARTOŚCIOWE (błędy w cenach, wysokości podatku, terminach płatności) są traktowane jako wnioski o korektę dokumentu księgowego. Reklamacje w tym zakresie należy zgłosić poprzez w/w (pkt 4.1) formularz umieszczony na stronie https://grupawysocki.pl/reklamacjeb2b w terminie do 5 dni roboczych od daty otrzymania błędnego dokumentu księgowego. Zgłoszenie w tym zakresie jest weryfikowane przez pion reklamacji. Biuro magazynu w Gdańsku w oparciu o zweryfikowane zgłoszenie wystawia stosowną korektę w terminie do 5 dnia roboczego od daty wpływu wniosku. W przypadku błędów merytorycznych danego wniosku jest on odesłany na adres mailowy wnioskodawcy z odręczną informacją o przyczynie odrzucenia wniosku. Odrzucenie wniosku następuje do 5 dnia roboczego. Biuro w/w magazynu przekazuje niezwłocznie korektę faktury do zgłaszającego kontrahenta wraz z uzyskaniem jego akceptacji dla tego dokumentu. Biuro magazynu najpóźniej 2 dnia roboczego od uzyskania akceptacji korekty ze strony kontrahenta, jednak nie później niż do 5 dnia miesiąca za okres poprzedzający, w którym była ona wystawiona przekazuje do działu księgowości następujące dokumenty: wniosek, korektę faktury, potwierdzenie kontrahenta o jej otrzymaniu.
4.8 UZNANIE REKLAMACJI: W każdym wypadku GW Sp z O.O. informuje odrębnie i w sposób wyraźny o uznaniu bądź odrzuceniu reklamacji. W tym zakresie w relacjach B2B wyłącza się jakiekolwiek domniemania co do uznania żądania lub roszczenia czy zgłoszenia wynikającego z braku odpowiedzi czy upływu czasu.
4.9 KONTAKT ZWROTNY: W każdym przypadku zgłoszenia reklamacyjnego Specjalista ds. Reklamacji lub inny wskazany pracownik GW Sp z O.O. podejmie kontakt zwrotny ze zgłaszającym reklamację celem ustalenia trybu postepowania podczas jej rozpatrywania. Zgłaszający reklamację zobowiązany jest do stosowania się do wskazówek czy zaleceń, co stanowi warunek zachowania uprawnień gwarancyjnych.
- POUFNOŚĆ i DANE OSOBOWE: W zakresie tym zastosowanie znajdują postanowienia polityki prywatności GW Sp z O.O. dostępne na https://grupawysocki.pl/reklamacjeb2b. Wszystkie osoby zaangażowane w rozpatrywanie i obsługę zgłoszeń reklamacji zobowiązane są do ochrony i zachowania w poufności danych, do jakich będą miały dostęp. GW Sp z O.O. wykorzystuje ujawnione w zgłoszeniu reklamacyjnym dane osobowe Klienta i/lub jego Pracownika do obsługi zgłoszenia reklamacji w trybie w/w na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO – reklamacje rozpatruje się z zachowaniem mających zastosowanie przepisów prawa i niniejszej procedury. Bez podania danych nie istnieje możliwość przyjęcia i rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego. Dane są przetwarzane w w/w celu do czasu rozpatrzenia wniesionej reklamacji, a potem do upływu terminu: przedawnienia ewentualnych roszczeń zgodnie z zapisami zawartymi w Ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, lub wynikającego z innych powszechnie obowiązujących przepisów ustających obowiązek posiadania i przechowywania takiej dokumentacji.
- AWARYJNY TRYB ZGŁASZANIA REKLAMACJI: W wypadku awarii/niedostępności formularza wskazanego w pkt 4.1 po uprzednim kontakcie z przedstawicielem handlowym/opiekunem handlowym Odbiorca może dokonać zgłoszenia reklamacji wraz z przesłaniem wszelkich niezbędnych danych na adres reklamacje@grupawysocki.pl.
- ZMIANA TERMINÓW: W relacjach B2B GW Sp z O.O. zastrzega sobie prawo do indywidulanego określenia terminu rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego, co może mieć miejsce zwłaszcza w wypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od GW Sp z O.O., a mających wpływ na możliwość dochowania terminu określonego powyżej. Niezależnie, GW Sp z O.O. zawsze informuje swoich odbiorców o takiej zmianie czy przewidywanym opóźnieniu.